Celem usługi jest zapewnienie nowoczesnej i efektywnej obsługi księgowej firmy Klienta.
Nasze podejście
Projekt rozpoczynamy pozyskaniem niezbędnych informacji o Spółce i jej oczekiwaniach względem zamawianej usługi. Na tej podstawie określamy profil potrzeb Klienta i składamy ofertę na zakres usług, które możemy Spółce świadczyć.
Następnym etapem jest założenie (lub przejęcie w przypadku kontynuacji działalności) ksiąg rachunkowych.
Czas pracy
naszych pracowników jest dostosowany do potrzeb i możliwości Spółki.
Opracowujemy obieg dokumentów z uwzględnieniem specyfiki i organizacji firmy
Klienta. Jeżeli siedziba firmy znajduje się na terenie Poznania lub w jego
okolicach, to dokumenty odbieramy bezpośrednio od Państwa. Mamy wtedy możliwość
spotkania się, porozmawiania i rozwiązania bieżących problemów. Dzięki temu,
jesteśmy bliżej Państwa biznesu.
Zakres usług
Usługi księgowe obejmują swoim zakresem następujące moduły:
KSIĘGI RACHUNKOWE - zbiory tworzone na podstawie dowodów księgowych, w których zapisy ujęte są w porządku chronologicznym i systematycznym. W ramach tego modułu wykonywane są następujące zadania:
wprowadzenie dokumentów księgowych do ewidencji księgowej zgodnie z przyjętą polityką rachunkowości;
sporządzanie dzienników księgowych, będących odzwierciedleniem operacji gospodarczych;
sporządzanie rejestrów dla potrzeb podatku od towarów i usług;
tworzenie ewidencji analitycznej majątku trwałego (księga inwentarzowa);
tworzenie ewidencji analitycznej rozrachunków;
przygotowywanie zestawienia obrotów i sald.
DEKLARACJE - przygotowywanie i wysyłanie deklaracji, formularzy oraz innych dokumentów informacyjno-sprawozdawczych, których sporządzenie jest możliwe w oparciu o informacje wynikające z prowadzonej przez ewidencji księgowej, np.:
sporządzanie informacji o zaliczce miesięcznej na podatek dochodowy od osób prawnych;
sporządzanie informacji o zaliczce miesięcznej na podatek dochodowy z tytułu prowadzonej działalności gospodarczej przez osoby fizyczne;
sporządzanie deklaracji VAT z tytułu podatku od towarów i usług (VAT-7);
sporządzanie informacji podsumowującej (VAT-UE);
sporządzanie deklaracji NBP;
sporządzanie deklaracji GUS
RAPORTOWANIE - przygotowywanie dokumentów informacyjno-sprawozdawczych przy wykorzystaniu standardowej funkcjonalności oprogramowania stosowanego w ewidencji księgowej:
przygotowywanie rachunku zysków i strat oraz bilansu (wg wzoru z Ustawy o rachunkowości);
przygotowywanie raportów zarządczych zgodnie z indywidualną specyfikacją Klienta;
przygotowywanie zestawień w ramach analizy finansowej charakteryzujących efektywność danego kryterium podziału przychodów i kosztów (np. oddziały, zakłady, przedstawiciele);
budżetowanie przychodów i kosztów oraz pozycji bilansowych;
raportowanie realizacji budżetu.
SPRAWOZDANIE FINANSOWE - obejmuje czynności niezbędne do zamknięcia ksiąg rachunkowych oraz przygotowanie sprawozdań i innych dokumentów informacyjno-sprawozdawczych zgodnie z ustawą o rachunkowości oraz przepisami współobowiązującymi:
przygotowywanie sprawozdania finansowego (bilans, rachunek zysków i strat, zestawienie zmian w kapitale własnym, sprawozdanie z przepływów środków pieniężnych, informacja dodatkowa) - wymaganego ustawą o rachunkowości, w szczególności zgodnego z art. 45 ustawy;
sporządzenie rocznej deklaracji podatku dochodowego od osób prawnych (CIT-8);
przygotowywanie dokumentacji specyfikującej pozycje sporządzonego sprawozdania finansowego;
przeprowadzenie inwentaryzacji w drodze weryfikacji sald kont rozrachunkowych oraz weryfikacji stanów kont wynikowych;
zarachowanie wyników inwentaryzacji;
sporządzenie wymaganych na koniec roku sprawozdań dla GUS (KZ, F-01) oraz NBP;